خطرناک ترین جانوران جهان همیشه آنایی نیستن که فکر می کنین و توقع دارین. اما جهان پر از جانوران خطرناکه که با یه حرکت کوچیک و ساده می تونن به زندگی یه آدم پایان بدن. بعضی از این جانوران خطرناک جوری کوچیک هستن که می تونن به بدن شما بچسبند بدون این که حتی متوجه اونا شید. آدما تو یه تعادل و توازن حساس و شکننده با جانوران دور و بر همزیستی دارن. معمولاً ما آدما شکارچی و اونا شکار و طعمه ما هستن. ما جانوران رو زندانی کرده و در آخر می کشیم تا شکم هامون رو با گوشت خوشمزه اونا پر کنیم، اونا رو به عنوان ورزش شکار می کنیم، به عنوان حیوان خونگی اونا رو در قفس نگه می داریم و کلا هر کاری که دلمون بخواد با اونا انجام میدیم.

اما یادمون نره که میلیاردها میلیارد جونور هست و ما از نظر تعداد توان رقابت با اونا رو نداریم. و البته در صورت تحریک شدن بعضی از اونا تواناییای خاصی در مورد نشون دادن قدرت خود و وحشت زده کردن ما دارن. بعضی وقتا قلمرو جانوران در مقابل دست درازیا یا زیاده خواهیای آدما مقابله می کنه و تعدادی از این جانوران خطرناک می تونن در کسری از ثانیه کار ما رو تموم کنن. در ادامه این مطلب می خوایم شما رو با تعدادی از خطرناک ترین جانوران جهان آشنا کنیم.

۱- کفتار

بدترین روش واسه مردن، به گفته گوردون گرایس که یه کارشناس در بخش جانورانه، خورده شدن به وسیله گله کفتارهاست. کفتارها معمولاً زحمت کشتن شکار رو به خود نمی دن. اونا در حالی که شکار هنوز زنده س و نفس میکشه و تموم درد و رنج به وجود اومده به وسیله شکار شدن رو حس می کنه، پوست و گوشت اونو پاره کرده و می خورن و با داشتن آرواره ای با قدرت باورنکردنی حتی از استخواناتون هم نمیگذرن.

۲- عنکبوت آواره برزیلی

سمی ترین عنکبوت جهان تنها شما رو نمی کشه بلکه مرگ شما رو به دردناک ترین و ناخوشایندترین شکل ممکن موجب می شه.
بعد از گزیده شدن به وسیله این عنکبوت باید انتظار مشکلات قلبی، از دست رفتن گرمای بدن، تشنج و اگه مرد باشین نعوظی دردناک و ناتموم رو داشته باشین.

۳- کاسوری

مرگبارترین و خطرناک ترین پرنده در روی زمین، کاسوری اسمشه، یه پرنده بزرگ با چنگالایی اونقدر قوی که خیلی راحت می تونه شکم یه آدم رو پاره کرده و محتویات اونو بیرون بکشه. این اتفاق تا حالا بارها اتفاق افتاده چون کاسوریا معمولاً در جستجوی غذا به سواحل و حتی خونهای مسکونی سرک میکشن و اگه غذایی پیدا نکنن به آدم حمله می کنن. در اتفاقی خوفناک، یه کاسوری مردی بالغ رو به زمین کوبیده و با یه حرکت سریع و ساده شاهرگ گردن اونو قطع کرد.

این مطلب را هم بخوانید :   با موزه میراث روستایی گیلان آشنا شوید

۴- مار تایپن اینلند

سمی ترین مار جهان، تایپن اینلند (Inland Taipan) اسمشه که زهر اون ۵۰ برابر زهر مار کبرا کشندگی داره.
بعد از نیش زده شدن به وسیله این مار تنها حدود نیم ساعت فرصت دارین تا خود رو به بیمارستان برسونین؛ وگرنه زهر در سراسر بدن شما پخش شده و مرگ شما حتمیه.

۵- مورچه گلوله ای

دردناک ترین گزش حشره مربوط به گاز گرفته شدن به وسیله مورچه گلوله ایه. وقتی که این مورچه شما رو می گزد درد جوری شدیده که انگار مورد اصابت گلوله قرار گرفتین. بعد درد در تموم نقاط بدن حس شده و با کم شدن و افزایشای یهویی خود، شما رو دچار کابوس می کنه.

۶- عقرب تعقیب گر مرگ

این جونور خطرناک کوچیک و تنها ۱۰ سانتیمتری مرگبارترین و خطرناک ترین نوع عقرب در دنیاس. اگه این عقرب شما رو نیش بزنه، زهر وارد شده باعث از کار افتادن ریهاتون شده و در آخر تنفس شما متوقف می شه و مرگ!

۷- افعی فلس اره ای

افعی فلس اره ای شاید به اندازه مار تایپن اینلند سمی نباشه اما بیشتر از هر نوع مار دیگری در جهان باعث مرگ آدما شده.
این مار در سریلانکا و جنوب هند به تعداد فراوون پیدا میشه و هر ساله جون هزاران نفر رو میگیره.

۸- ماهی سنگی

ماهی سنگی شاید زیباترین ماهی دنیا نباشه اما مطمئنا خطرناک ترین در نوع خوده. ین ماهی دارای مهرها و خارهایی روی بدن خوده که پر از زهر بوده و در کمتر از ۲۴ ساعت می تونه باعث از کار افتادن قلب یه آدم بالغ شه.

۹- حلزون مخروطی

این حلزون مخروطی کوچیک و قشنگتر شاید به یه قطعه تزیینی بسیار دوست داشتنی مثل باشه اما اگه بخواین به اون دست بزنین، دندونای مثل نیزه اون بیرون زده و دست شما رو گاز میزنن. بعضی این حلزون رو حلزون سیگار می گن چون بعد از نیش زده شدن به وسیله اون فقط به اندازه یه سیگار کشیدن واسه زندگی فرصت دارین.

۱۰- عروسی دریایی

دردناک ترین زهر در جهان به یه نوع عروسی دریایی با نام «Box Jellyfish» تعلق داره.
وقتی که یکی از این جانوران خطرناک شاخک هاش رو دور بدن شما حلقه می کنه دردی در بدن خود احساس می کنین که مانند ذوب شدن بدن در درون اسیده و درد اون تا هفته ها شما رو رها نمیکنه.

۱۱- ماهی بادکنکی

واسه آدما ماهی بادکنکی هیچ وقت به اندازه وقتی که مرده س خطرناک نیس.اگه بعد از شکار، این ماهی خوب پخته نشه در واقع در حال سرو کردن یه بشقاب پر از سم کشنده هستین. این ماهی حتی بعد از مرگ هم اونقدر خطرناکه که هرساله ۲۰ تا ۴۴ نفر در اثر پخته نشدن کافی اون جون خود رو از دست میدن.

این مطلب را هم بخوانید :   نشانه هایی که به شما هشدار می دهند بیش از نیاز بدن تان مواد قندی مصرف می کنید

۱۲- کرگدن

کرگدن نه فقط یه غول ۳ تنی بسیار غول پیکره بلکه احتمال حمله اون به آدم بیشتر از هر جونور دیگری در روی این کره خاکیه. اگه ایشون حس کنه که بچه هاش در خطر هستن با سرعت بیشتر از ۵۵ کیلومتر بر ساعت به سمت منبع تهدید که ممکنه آدم باشه دویده و با شاخ نزدیک به یه متری خود بدن ایشون رو تیکه پاره می کنه.

۱۳- فیل

فیلا خطرناک ترین جانوران در باغ وحشا هستن. اونا کینه نگهبانان باغ وحش رو به دل گرفته و وقتی که از کسی خوششون نیاد اونا رو زمین زده و با پاهای بزرگ خود سر اونو له می کنن. این اتفاق بارها در باغ وحشا اتفاق افتاده.

۱۴- گاومیش آفریقایی

یکی از مرگبارترین شکارها گاومیش آفریقاییه و هر ساله بیشتر از ۲۰۰ نفر رو بیشترً شکارچی هستن در آفریقا از پای در می آورد. این هیولاهای بزرگ در صورت مورد حمله قرار گرفتن مقابله می کنن و بعضی وقتا واسه نجات جون خود و بچه هاشون، به صورت گله ای از روی خودروهای در حال حرکت هم رد می شن.

۱۵- گوزن

مرگبارترین و خطرناک ترین جونور در آمریکای شمالی مطمئنا گوزنه که به اون لقب «قاتل کامیکازه» دادن. هر ساله بیشتر از ۳۵۰٫۰۰۰ گوزن با خودروها برخورد می کنن و در ۱۲۰ مورد از این تصادفات دستکم یکی از سرنشیان خودرو جون خود رو از دست میده.

۱۶- کوسه سفید بزرگ

مرگبارترین آرواره در جهان مربوط به کوسه سفید غول پیکره که قدرت آرواره و گاز اون ۱۵ برابر بیشتر از گاز یه آدم بالغه. از سال ۱۹۰۷ تا حالا، این کوسه خوفناک با آروارهای قدرتمندش جون بیشتر از ۲۲۰ نفر رو گرفته.

۱۷-ببر چامپاوات

مرگبارترین حیوونی که در طول تاریخ به تنهایی دست به شکار آدم زده ببر چامپاواته. در اواخر قرن نوزدهم، یه ببر بنگالی به تنهایی بیشتر از ۴۳۶ نفر رو به درون جنگل برده و خورد تا این که به وسیله یه شکارچی بریتانیایی به نام جیم کوربت کشته شد.

۱۸- اسب آبی

تا همین اواخر، اسب آبی مرگبارترین جونور در میان سنگین وزنا بود. هر چند این جونور مرگبار حالا کمی آروم تر شده اما هر ساله ۵۰۰ نفر در اثر حمله این حیوان کشته می شن.
اونا به آدم حمله کرده و با دندونای بیشتر از ۳۰ سانتیمتری خود بدن اونو خرد کرده و سوراخ می کنه.

۱۹- کروکودیل آب شور

کروکودیل آب شور  مرگبارترین حیوان قاتل روی زمین واسه انسانه و هرساله بیشتر از ۱٫۰۰۰ نفر طعمه اون می شن.
این جونور خطرناک دومین آرواره قوی در میان جانوران کره زمین رو به خود اختصاص داده و با قدرتی تقریباً برابر با قدرت گاز کوسه سفید، قربونی خود رو گاز میگیره.

این مطلب را هم بخوانید :   چگونه یک رزومه تحصیلی خوب بنویسیم؟

۲۰- کرم لوله ای آسکاریس

این انگل تقریباً کوچیک در درون روده آدم تخم گذاری می کنه، در روده ها نقب می زنه و از راه جریان خون خود رو به ریه ها میرسونه.
این انگل اونقدر ریزه که بیشتر ادما از حضور اونا در بدن خود اطلاعی ندارن اما اون قدر خطرناکه که هرساله بیشتر از ۴٫۵۰۰ نفر رو به کام مرگ میکشه.

۲۱- سگ

خطرناک ترین حیوان خونگی سگه. سگ هار هرساله بیشتر از ۲۵٫۰۰۰ نفر رو در سراسر جهان به مریضی هاری گرفتار کرده و در آخر باعث مرگ اونا می شن.
بیشترین آمار قربانیان هاری سگا در هنده طوری که این مریضی هرساله جون ۲۰٫۰۰۰ هندی رو میگیره.

۲۲- مگس تسه تسه

مگس تسه تسه عامل انتشار مریضی خواب مرگبار در سراسر آفریقاست که هرساله بین ۲۵۰٫۰۰۰ تا ۳۰۰٫۰۰۰ نفر رو در این قاره به کام مرگ می فرستد. بعد از گزیده شدن به وسیله یکی از این مگسا باید انتظار تب شدید، درد غیرقابل تحمل و تغییرات رفتاری شدید می کنه طوری انگار مشاعر خود رو از دست دادین. در آخر خوابی طولانی و عمیق و مرگ در انتظار قربونی میشه.

۲۳- پشه

پشه معمولی بیشتر از هر گونه جانوری دیگری باعث مرگ آدما می شه.
هرساله ۷۲۵٫۰۰۰ نفر در اثر مریضی مالاریا که به وسیله پشها منتقل می شه جون خود رو از دست میدن.

۲۴- اختاپوس حلقه آبی

اختاپوس حلقه آبی به اندازه یه توپ گلفه اما در بدن اون سمی اونقدر خطرناک هست که مقدار کمی از اون واسه کشتن ۲۶ نفر در چندین دقیقه کافیه. نیش این جونور هیچ دردی نداره به خاطر همین خیلی از قربانیان حتی متوجه نیش زده شدن به وسیله اون نمی شن تا این که بدنشون بی حس شده، چشم هاشون از کار میفته و ماهیچه هایی که واسه نفس کشیدن باید کارکرد مناسب داشته باشن یهو از کار افتاده و مرگ به دنبال اون میاد.

۲۵-قورباغه دارت انداز طلایی

قورباغه سمی دارت انداز طلایی حتی احتیاجی به حمله کردن به آدم هم نداره. پوست این جونور خطرناک دارای لایه ای سمیه که مقدار کمی از اون می تونه ۱۰ مرد بالغ رو از پای دربیاورد. فقط با لمس کردن این قورباغه زندگی شما پایان پیدا می کنه.

با ۱۰ گونه از سمی ترین و خطرناک ترین عنکبوتای جهان آشنا شید

۶ انگل مرگبار و خوفناکی که آدم رو به عنوان میزبان خود انتخاب می کنن

خطرناک و دلهره آور؛ جانورانی که ترسناک ترین دهانا رو دارن

با کشنده ترین جانوران بومی استرالیا آشنا شید

با ۱۰ جانوری آشنا شید که بیشترین قدرت آرواره رو به خود دادن