اسم حیوان خونگی که به میان میاد بیشتر ما به سگ و گربه فکر می‌کنیم. در آخر همستر و خرگوش یا لاک‌پشت در ذهنمون شکل ‌می‌گیرد. اما در این مطلب قراره شما رو با حیواناتی آشنا کنیم که بسیار نادر و گران‌قیمت هستن و ثروتمندانی در جهان از اونا به عنوان حیوان خونگی نگهداری می‌کنن.

دیدن فردی که یکی از اتاق‌هاش رو به ۱۲ گربه پرشین بسیار زیبایش اختصاص داده باشه و هر ماه میلیون‌ها تومن خرج خورد و خوراک اونا کنه عجیبه. اما بالاتر از اونا، آدمایی هستن که حیوانات عادی براشون خیلی جذاب نیس و سراغ جانداران خاصی می‌روند تا در خونه و در کنارشون باشن و هر ماه حسابی خرجشون کنن.

واسه آشنایی با ۱۰ نمونه از حیوانات خونگی بسیار گرون در جهان در ادامه با ما همراه باشین.

 

 

۱- میمون سبز (The Green Monkey)

 

 

حتما با دیدن اسب به جای میمون حسابی تعجب کرده‌اید. اما میمون سبز در واقع نام یه جور اسب از نژاد تروبرده؛ نژادی از اسب که بیشتر به خاطر به کار گیری اون در مسابقات سوارکاری شناخته شده‌است. این اسب خاص در سال ۲۰۰۶ میلادی با قیمت ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ دلار فروخته شد.

۲- گاوی به نام میسی (Missy The Cow)

میسی نام یه گاو هولشتاینه که به خاطر تولید مقدار بسیار زیاد شیر در جهان شناخته می‌شه. فارغ از شیر بسیار زیادی که Missy داره یه گروه سرمایه‌گذار کانادایی در سال ۲۰۰۹ میلادی اونو به قیمت ۱,۲۰۰,۰۰۰ دلار خریدن به این امید که جنین این گاو رو پرورش بدن و به این واسطه این نژاد از گاو رو بیشتر کرده و شیر بیشتری تولید کنن. همین امر دلیل معروفیت جهانی میسی شد.
البته باید بدونین که این خانوم گاو گران‌قیمت‌ترین گاوی نیس که در جهان خرید و فروش شده.
در کشوری مثل کانادا هرساله رقابتی با عنوان «گاو برتر سال» برگزار می‌شه و این حیوانات با قیمت‌های نجومی معامله می‌شن.

این مطلب را هم بخوانید :   نقد فیلم جن زیبا؛ محصول مشترک سینمای ایران و ترکیه
۳- ماستیف تبت (Tibetan Mastiff)

همون‌طور که از نام این سگ مشخصه به فلات تبت تعلق داره؛ جایی در نزدیکی کشورای چین، مغولستان و دور و بر اون. این نژاد سگ عموما به خاطر نگهبانی، شکار و گله داری  پرورش داده می‌شه. به اون «شیر سگ» هم می‌می گن.

ماستیف تبت گران‌ترین سگ دنیا هستش.

با اینکه مشکلات ژنتیکی و آلرژی‌های این نژاد باعث شده تا این سگ کم پیدا باشه.  قد ماستیف تبت بین ۶۱ تا ۷۱ سانتی‌متر و وزنش بین ۶۴ تا ۹۹ کیلوگرم متغیره. این جور‌ی جانوری در کشور چین با قیمت ۵۸۲,۰۰۰ خریداری شده.

 

 

۴- سِر لنسیلات آنکور (Sir Lancelot Encore)

سِر لنسیلات آنکور یه جور لابرادوره که با قیمت ۱۵۵,۰۰۰ دلار معامله می‌شه. دلیل قیمت بسیار بالای آقای آنکور روش شکل‌گیری و تولد اون هستش.
این سگ در واقع از تولید مثل غیرلقاحی از سگی به نام Sir Lancelot  که در اثر سرطان جانش رو از دست داد، تولید شده.
بخاطر این مهم و گرانبهاست. خونواده‌ای که از این آقا نگهداری می‌کنن بشدت به اون وابسته هستن.
باید بدونین نژاد لابرادور رتریور به خاطر داشتن بدنی کوچیک، سفت و سفت به عنوان سگ‌های ورزشی هم استفاده می‌شه. لابرادورها با هوش بالا، شخصیت خوب و اعصاب آرامشان شناخته می‌شن و یکی از نژادهای پر طرفدار درآمریکا هستن.

۵- توله شیر سفید (White Lion Cubs)

 

 

در بعضی از کشورها به مردم اجازه داده می‌شه تا حیوانات وحشی و خطرناک رو به عنوان حیوان خونگی خود نگهداری کنن. شیر سفید یکی از گونه‌های بسیار نادر و کم پیدا شیره که بعضی دوستداران این جونور اونو در خونه خود دارن. شیری که در عکس می‌ببینن، ۱۳۸,۰۰۰ دلار قیمت داره. یه ژن تسلیم باعث رنگ نامعمول شیر سفید شده‌است.

این مطلب را هم بخوانید :   ۲۲ سلاح عجیب و غریبی که انسان ها برای میدان نبرد ساخته اند [قسمت دوم]

۶- سوسک گوزنی نادر (Rare Stag Beetle)

شاید براتون عجیب باشه که یه سوسک رو بشه به عنوان یه حیوان خونگی سرپرستی کرد.
اما پرورش‌دهنده حیوانات در کشور ژاپن ۸۹,۰۰۰ دلار واسه خرید این سوسک هزینه کرده. این قیمت باعث شده تا این سوسک گوزنی به عنوان گران‌قیمت‌ترین حشره جهان شناخته شه.

۷- طوطی‌کاکلی نخل (Palm Cockatoo)

گران‌قیمت‌ترین گونه طوطی در جهان، طوطی‌کاکلی نخله که با قیمتی حدود ۱۶,۰۰۰ دلار در سراسر جهان خرید و فروش می‌شه. برخلاف بیشتر طوطی‌ها که پر از رنگ‌های روشن هستن، این طوطی مشکی‌رنگه. طوطی‌کاکلی نخل بومی کوئینزلند استرالیاست.

۸- ماکائو آبی سنبلی (Hyacinth Macaw)

ماکائو رو با قیمتی حدود ۱۴,۰۰۰ دلار خرید و فروش می‌کنن. این پرنده گران‌قیمت یکی از حیواناتیه که طول عمر بسیار طولانی دارن. ماکائو آبی سنبلی بومی شرق و مرکز آمریکای جنوبیه. محبوبیت ماکائو آبی سنبلی به عنوان حیوان خونگی دلیل کاهش جمعیت وحشی اونا تا مرز نابودی و قرار گرفتن این جور در لیست قرمز (درمعرض تهدید) شده‌است.

۹- میمون (De Brazza’s Monkey)

بعد از شامپانزه (۵۰,۰۰۰ دلار)، میمون De Brazza’s یکی از گران‌قیمت‌ترین میمون‌های دنیاس. این میمون رو با قیمتی حدود ۱۰,۰۰۰ دلار معامله می‌کنن. این جور آفریقایی واسه ریش بلند سفید و موهای نارنجی خود خیلی طرفدار داره.

 

۱۰- توکان (Toucan)

 

منقار بلند و رنگارنگ مهمترین مشخصه توکانه. این منقار ممکنه  تا دو سوم طول کل بدنش رو شامل شه. توکان‌ها رو می‌توان فقط در نقاط مرکزی و جنوبی آمریکا یافت. این پرنده هیچوقت مهاجرت نمی‌کنه و فقط بیشترین حد ۲۱ تخم می‌تونه بزاره. هیچوقت گروه بزرگی از توکان‌ها با هم مشاهده نشده.
توکان به‌وسیله پرت کردن سر خود به سمت عقب غذا رو به داخل گلویش پرت می‌کنه. این پرنده فوق‌العاده قشنگتر با قیمت ۱۰,۰۰۰دلاری خرید و فروش می‌شه و یکی از گران‌ترین حیوانات خانگیه.