با گذشت تکنولوژی، انواع مختلفی از حافظه های رم به وجود آمدند که نسل قبلی DDR، DDR2، DDR3 و DDR4 اخیر را بهبود بخشیدند. پس از عبور از حافظه های قدیمی SDRAM که در طول دهه 1990 ما را همراهی می کردند، دوران حافظه های DDR در سال 2000 آغاز شد و تا امروز ادامه دارد.

تفاوت بین انواع مختلف حافظه DDR4

امروز قصد داریم بر روی جدیدترین حافظه‌های DDR4 تمرکز کنیم و سعی کنیم تفاوت‌های بین انواع مختلف آن‌ها را توضیح دهیم. بیایید شروع کنیم.

DDR4

این چهارمین نسل از رم های DDR است که در اواسط سال 2014 به همراه مادربردها و چیپ ست های سازگار عرضه شد. در سه ماهه اول سال 2015، نسخه های موبایل نیز در دسترس بودند.

DDR4 یک پیشرفت بزرگ در سرعت انتقال داده نسبت به DDR3 با مصرف انرژی کمتر بود. در میان برخی از پیشرفت های معرفی شده می توان از پهنای باند بالاتر، کاهش فرآیند تولید به 20 نانومتر و امکان ایجاد ماژول های 16 و 32 گیگابایتی صحبت کرد.

موارد مرتبط: تراشه‌های گرافیکی تعبیه‌شده AMD Fenghuang به Subor Z+ اجازه می‌دهد تا عملکرد RX 570 و GTX 1060 را به دست آورد.

در حال حاضر واحدهایی از این حافظه با سرعت 1600 مگاهرتز تا 4266 مگاهرتز در دسترس هستند که هر چه عملکرد بالاتر باشد، کارایی بالاتری نیز دارد. حافظه های DDR4 معمولاً با ولتاژهای بین 1.2 تا 1.35 ولت کار می کنند و یک ویژگی خاص دارند، تقریباً همه مدل های تجاری از هیت سینک برای خنک نگه داشتن آنها استفاده می کنند زیرا معمولاً دمای خود را در بار کامل افزایش می دهند.

این مطلب را هم بخوانید :   طراحی سایت وردپرس برتر

مزایای نسبت به DDR3 آشکار است، اما تا حدودی گران تر است.

DDR4L

این نوع حافظه از نظر ویژگی مشابه یک DDR4 معمولی است که فقط برای سرورها و لپ‌تاپ‌ها طراحی شده است. نکته کلیدی حافظه DDR4L این است که برای کارکردن به برق کمتری نیاز دارد، با ولتاژ 1.2 ولت که به شما امکان می دهد تا 10 درصد در مصرف برق صرفه جویی کنید. مدل‌های مختلف با سرعت‌های بین 2133 تا 2400 مگاهرتز در دسترس هستند و می‌توانند همراه با حافظه‌های DDR4 معمولی استفاده شوند.

DDR4U

این حافظه همچنین برای سرورهایی با فرکانس های بین 2133 / 2400 مگاهرتز با ماژول های 2 گیگابایت تا 16 گیگابایت طراحی شده است. این گزارش مشابه دو گزارشی است که قبلاً به آن اشاره کردیم و فقط به کارایی انرژی اولویت داده است. همچنین این نادرترین نوع حافظه‌ای است که امروزه پیدا می‌کنید، و اکثر مردم به عنوان حافظه کم مصرف خود به DDR4L اعتماد می‌کنند.

LPDDR4

تفاوت بین DDR4، DDR4L، DDR4U و LPDDR4

حافظه های نوع LPDDR4 برای اولین بار در سال 2015 مورد استفاده قرار گرفتند و به طور ویژه برای دستگاه های تلفن همراه طراحی شده اند. همانطور که می‌توانید تصور کنید، این نوع حافظه انرژی بسیار کمی مصرف می‌کند تا تا حد ممکن استقلال دستگاه‌های تلفن همراه و تبلت‌ها را حفظ کند، اما مقدار زیادی از سرعتی که یک حافظه DDR4 معمولی دارد را قربانی می‌کند.

حافظه های LPDDR4 با فرکانس 1600 مگاهرتز و حداقل ولتاژ 1.1 ولت کار می کنند. با گذشت زمان، سازندگان LPDDR4E را راه اندازی کردند، یک مدل پیشرفته جدید که فرکانس ها را تا 2133 مگاهرتز بهبود بخشید.

این مطلب را هم بخوانید :   کفش، چکمه و دمپایی با کیفیت از تولید کننده باسابقه

GDDR4

حافظه GDDR4 برای مدت طولانی استفاده نشده است. سال ها پیش به طور خاص برای کارت های گرافیک استفاده می شد. این حافظه‌ها با ولتاژ 1.5 ولت کار می‌کردند و وعده بهبود سرعت و مصرف انرژی را می‌دادند، اما دوره آنها بسیار کوتاه بود و در نهایت به سرعت با حافظه‌های GDDR5 و GDDR5X جدید جایگزین شدند.

یکی از معدود کارت‌های گرافیکی که تا به حال از حافظه‌های GDDR4 استفاده کرده است، Radeon X1950 XTX یا Radeon 3870 است، برخی از کارت‌های گرافیک برتر در سال‌های 2006 تا 2007. چه کسی این کارت‌های گرافیک را به خاطر نمی‌آورد؟

نتیجه گیری نهایی

اینها تفاوت های بین انواع مختلف حافظه های DDR4 است. امیدوارم ابهامات رو حل کرده باشی و در قسمت بعدی ببینمت.

برای خرید رم میتوانید به سایت rayanvip مراجعه کنید.