DSLR یک دوربین دیجیتال است که اپتیک ها و مکانیسم های دوربین های رفلکس را با یک لنز با سنسور تصویر دیجیتال ترکیب می کند، نه فیلم. طراحی بازتابی متفاوت تفاوت اصلی بین خرید دوربین DSLR و سایر دوربین های دیجیتال. هنگامی که بازتابنده طراحی می شود، نور از لنز عبور می کند و سپس به آینه می رسد که آماده ارسال تصویر به منظره یاب یا سنسور تصویر است.

سال هاست که دوربین ها صحنه های مختلفی از تاریخ بشر را ثبت کرده اند. دوربین های قدیمی از نظر طراحی ساده تر از دوربین های مدرن بودند، عکس را می گرفتند و در تاریکی نشان می دادند، اما گرفتن یک عکس خوب آسان نبود. امروزه با ظهور دوربین های دیجیتال، تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای آسان تر از همیشه شده است و با تمرین مناسب، کمی استقامت و دید خوب می توانید عکس های زیبایی بگیرید و حتی لوگو یا لوگوی گرافیکی خود را قرار دهید.

شرکت های مختلفی مانند Canon، Sony، NIKON و TOLID این نوع را تولید می کنند که قیمت آن ها نیز بسته به ویژگی های آنها متفاوت است و انتخاب هر مدل به برنامه ای که می خواهید استفاده کنید بستگی دارد. دارمش. به عنوان مثال کانن معمولا برای عکاسی خبری پیشنهاد می شود و دوربین های سونی بهترین انتخاب برای عکاسی پرتره هستند.  digi24.ir قیمت دوربین های DSLR بسته به برند، مدل و حرفه ای یا مبتدی از 5 میلیون و بیشتر متغیر است.

در سال 2002، سیگما برای اولین بار از روشی برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به محفظه سنسور دوربین با فیلتری با پوشش پودری به طور مستقیم در پشت لنز استفاده کرد. در سال 2002 استفاده شده است. در سال 2003، Olympus اولین مکانیزم تمیز کردن سنسور داخلی را در اولین دوربین DSLR خود معرفی کرد که دارای سنسور حساس به هوا بود (همه مدل‌های قبلی دارای لنزهایی بودند که نوردهی مستقیم را ارائه نمی‌دادند). برخی از دوربین‌های DSLR کانن بر اساس ارتعاش فرکانس اولتراسونیک سنسور برای حذف گرد و غبار از سنسور به سیستم استخراج گرد و غبار متکی هستند.

این مطلب را هم بخوانید :   مجموعه کاملی از کلمات و اصطلاحات خودمانی، عامیانه قسمت 246

در طول سال ها، برندهای مختلف انواع مختلفی از دوربین ها را برای کاربردها و بودجه های مختلف تولید کرده اند تا افراد بیشتری را به سمت عکاسی جذب کنند. در سال های اخیر کانن و نیکون برای دوربین های حرفه ای با هم رقابت کرده اند و دوربین های پرسرعت فوجی فیلم بسیار محبوب هستند. tahghigh20.ir سونی، پولاروید و پاناسونیک برندهای خوبی هستند که می توانید از آنها دوربین بخرید.

DSLR: این دوربین ها در دسته دوربین های حرفه ای قرار می گیرند و سنسورهای بزرگی دارند. از ویژگی های متمایز این دوربین ها می توان به فلاش صحیح، حالت های عکاسی متعدد و لنزهای قابل تعویض اشاره کرد. این دوربین ها با کفش های مخصوص روی پایه نصب می شوند و به شما امکان می دهند بهترین عکس ها را بگیرید.

دوربین DSLR: یکی از مناسب ترین انواع دوربین هایی است که عکاسان حرفه ای می توانند از آن استفاده کنند. این دوربین ها که برای استفاده حرفه ای طراحی و مهندسی شده اند، دارای تعدادی ویژگی مانند عکاسی و فیلم برداری با کیفیت بالا هستند. اما یکی از مهم ترین ویژگی ها تغییر لنز است که به هرکسی اجازه می دهد تا با توجه به نیاز خود بهترین عکس را بگیرد.

دوربین های DSLR حرفه ای محبوب ترین و بهترین انتخاب برای عکاسی حرفه ای و آماتور هستند. مهمترین ویژگی دوربین های حرفه ای قابلیت تعویض لنز است که در انواع عکاسی رواج زیادی دارد. سنسور این دوربین ها از دو قسمت مشترک تشکیل شده است: سنسور فول فریم و سنسور تسلیم یا APS-C که دوربین های فول فریم از آن برای اهداف حرفه ای استفاده می کنند. دوربین های دارای سنسور تریم به دلیل اندازه کوچکتر قابل حمل تر و سبک تر هستند. قیمت دوربین dslr یکی از دلایلی که از این نوع دوربین برای عکاسی نیمه حرفه ای و آماتور استفاده می شود همین است. به لطف سنسور بزرگتر، دوربین های DSLR سایز کامل نور را بهتر درک می کنند، بنابراین علاوه بر ثبت جزئیات بیشتر با کیفیت بهتر، به کاربر امکان ویرایش و بهبود عکس را نیز می دهند.

این مطلب را هم بخوانید :   خرید بوراکس

این دوربین ها را نیز می توان به سه دسته مبتدی، نیمه حرفه ای و حرفه ای تقسیم کرد که البته قیمت آنها متفاوت خواهد بود. عکاسان مبتدی باید یک دوربین DSLR مبتدی یا نیمه حرفه ای خریداری کنند، زیرا در ابتدا نیازی به مهارت های حرفه ای این دوربین ها نخواهند داشت.

 

دوربین های SLR یا غیر SLR: این دوربین ها مانند دوربین های SLR حرفه ای و نیمه حرفه ای هستند اما در ساختار داخلی این دوربین ها هیچ آینه ای وجود ندارد.

برندهای مختلفی در بازار دوربین های حرفه ای وجود دارند که مدل های مختلفی از دوربین های DSLR را تولید و به فروش می رسانند. در اینجا برخی از برندهای پیشرو دوربین های DSLR آورده شده است.

  • سونی سونی

نیکون نیکون

  • Canon Canon
  • Panasonic (Lumix) Panasonic (Lumix)
  • فوجی فیلم
  • پائولا