در یک اتاق مدیریت پروژه، اولین نرم افزار پروژه ای که نظرات را به خود جلب می کند، MSP است؛ چرا که بسیاری از مدیران پروژه در برنامه ریزی های پروژه هایشان از آن بهره برده اند. بنابراین شاید برای شما این که کسی بخواهد برای این نرم افزار جایگزینی پیدا کند عجیب به نظر رسد. اما از طرفی نمی توان از دیگرگزینه های فوق العاده ای که برای نرم افزار مدیریت وجود دارند صرف نظرکرد. ما در این مقاله به بررسی نرم افزار های جایگزین MSP پرداخته ایم تا بتوانید انتخاب هوشمندانه تری در این مورد داشته و کار را برای تیم خود آسان تر کنید. البته همه ی نرم افزارها هم به msd شباهت ندارند اما آن چیزی که برای شما فراهم شده است بهترین و مشابه ترین جایگزین ها برای MSP است.

اصلا چرا باید به جایگزین های نرم افزار MSP فکر کرد؟

شاید این که در ابتدا حرف از مشکلات  MSP زده شود، منتقدان زیادی حرف هایی برای گفتن داشته باشند. چرا که این نرم افزار در تاریخچه‌ی بسیاری از مدیران پروژه، یک استاندارد صنعتی بوده است و لایسنس‌ها و نسخه‌های بسیار مختلفی از MSP همراه با امکانات آنلاین اضافی جدید وجود دارد. همه ی این ها در کنار هم موجب می شوند این نرم افزار به عنوان بهترین و کامل ترین نرم افزار در این حوزه شناخته شود و نتوان حتی به جایگزین های MSP فکرکرد. اما بسیاری از کاربران پروژه مایکروسافت از مشکلات فراوان آن اطلاع کامل دارند که از آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گران بودن
  • Agile نبودن آن
  • دشوار بودن اشتراک گذاری فایل های آنلاین
  • زمان بر بودن آموزش ام اس پی
  • نداشتن داشبوردهای بلادرنگ
این مطلب را هم بخوانید :   سایت چطوریه : مرجع اشتراک گذاری نظرات

نرم افزار MSP

معرفی 5 جایگزین‌ برای Microsoft Project

 

1.نرم افزار مدیریت پروژه  Primavera P6

نرم افزار Primavera (پریماورا) یکی دیگر از محبوب ترین نرم افزار های مدیرت پروژه در ایران محسوب می شود که مالکیت آن به شرکت اوراکل تعلق دارد و بیشتر برای پروژه های سنگین و حجیم مورد استفاده قرار می گیرد.

جالب است بدانید علاوه بر تفاوت های نرم افزار MSP و  Primavera ، شباهت های این دو نرم افزار هم بسیار می باشند.

نرم افزار پریماورا هم ماننند نرم افزار MSP در دو نسخه مختلف ارائه شده است که به این صورت هستند:

P6 PPM  (مدیریت حرفه ای پروژه)

این نسخه از نرم افزار پریماورا بر روی کامپیوتر نصب می شود و به پایگاه داده خارجی متصل نیست.

P6 EPPM (مدیریت نمونه کارها پروژه برای شرکت ها)

این نسخه از نرم افزار نیازی به نصب بر روی رایانه ندارد؛ به این علت که این نرم افزار تحت وب بوده و به پایگاه ها داده پریماورا متصل است.

نرم افزار MSP

 

2.نرم افزار مدیریت پروژه Monday

نرم افزار Monday نرم افزاری تحت وب بوده خود را هم ابزاری برای مدیریت پروژه نمی داند با این حال این نرم افزار با حذف بسیاری از ابزارهای معمول و تمرکز بر ساختارهای اصلی و ساده به پیشبرد توالی فعالیت ها کمک بزرگی کرده است. با وجود حذف بسیاری از ابزارها، این نرم افزار امکانات بسیاری دارد و حتی این قابلیت را دارد که با Slack، Excel، Google Drive، Gmail، Google Calendar، Jira، GitHub، Trello، Dropbox،Typeform ادغام شود.

اما باید به این نکته اشاره کرد که هزینه اشتراک این نرم افزار برای استفاده ی 2 کاربر، 17 دلار در ماه است که با توجه به قیمت ارز استفاده از این نرم افزار پرهزینه خواهد بود.

این مطلب را هم بخوانید :   طراحی‌های مختلف در نرده حفاظ شاخ گوزنی و کاربردهای آنها

3.نرم افزار مدیریت پروژه Wrike

از ویژگی های محبوب این نرم افزار نیز می توان به رابط کاربری ساده و قابلیت سفارشی سازی آن اشاره کرد. همچنین نرم افزار wrike قابلیت ادغام با ابزارهایی مانند گوگل و دراپ باکس را هم دارد و استفاده از آن نسبت به استفاده از نرم افزار Monday کم هزینه تر است چرا که برای استفاده تک کاربر باید 8 دلار به ازای هر ماه پرداخت نمایید.

نرم افزار MSP

4.نرم افزار مدیریت پروژه Forecast

نرم افزارforecast  در حوزه ی مدیریت پروژه، به مدیریت منابع معروف است؛ همچنین نمودار پیشرفته گانت نیز به مزیت های این نرم افزار افزوده است؛ به طوری که می توان این نرم افزار را از بهترین ها در بین نرم افزارهای مدیریت پروژه دانست. این نرم افزار تحت وب بوده و اعضای تیم می توانند در آن با هم همکاری و تعادل داشته باشند.

نرم افزار forecast در سه نسخه pro،lite و enterprise ارائه می شود و حداقل هزینه اشتراک ماهیانه آن نیز به ازای یک کاربر ۲۹ دلار است. البته می توان قبل از خرید اشتراک به مدت ۱۴ روز به طور رایگان از آن استفاده کنید.

5.نرم افزار مدیریت پروژه Ganttpro

این نرم افزار شباهت بسیاری به نرم افزار MSP دارد و اگر شما به نرم افزار MSP مسلط هستید اما از سیستم مکینتاش استفاده می کنید نباید در استفاده از این نرم افزار شک کنید.

حتی در صورتی که شما در نرم افزار MSP پروژه ای را تعریف کرده اید، می توانید به راحتی آن را وارد ganttpro کرده و مدیریت پروژه ی خود را بار دیگر آغاز کنید.

این مطلب را هم بخوانید :   روش های کسب رضایت مشتری برای کسب و کارها

در واقع آن چیزی که این نرم افزار را از سایر نرم افزارهای حوزه ی مدیریت پروژه متمایز می کند این است که علاوه بر انعطاف پذیری بالا، از طراحی بصری بسیار حرفه ای و زیبایی برخوردار است.

هزینه اشتراک این نرم افزار نیز به ازای یک کاربر در طول یک ماه حداقل ۱۵ دلار است؛ البته قبل از تهیه اشتراک می توان از اشتراک رایگان ۱۴ روزه ی برنامه استفاده کرد.

نرم افزار MSP

6.نرم افزار مدیریت پروژه Clarizen

این نرم افزار نیز یکی از محبوب ترین و بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه ی تحت وب است که برای شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد؛ چرا که امکاناتی که دارد برای شرکت ها بسیار مناسب بوده و برای پروژه های تک کاربر به نظر نمی رسد کاربردی باشد. به همین علت در صورتی که تیم بزرگی همراه خود ندارید نیازی نیست از این نرم افزار استفاده کنید. آن چه که موجب شده است این نرم افزار بین کابران بسیار محبوب شود، برقراری ارتباط هوشمند بین کاربران و طراحی بصری چشم نواز آن است.