داستان این است کشورهای گرمسیری مثل مالزی و اندونزی که عمده تولید کشاورزی انها قهوه بوده است و قارچ گانودرما پای درخت های نخل به عنوان آفت رشد می کرده است این کشورها دنبال راه حلی بودند که بیشتر بفروشند پس یه فکر ساده کردند که گانودرما را آسیاب کنند و با قهوه مخلوط کنند و بفروشند‌ که هم از دست قهوه ها راحت شوند و هم قارچ گانودرما که تلخ است و خوردنش  سخت می باشد را مصرف کرده باشند.

همین پودری که در قهوه مخلوط شده است هم تاثیر گذار می باشد و ما منکر این موضوع نیستیم ولی آنچه از تاثیر گانودما وجود دارد در قارچ خالص و بدون ترکیباتی مثل قهوه می باشد.

لایه پلی نیکوتاژ در گونه ها قارچی وجود خارجی ندارد و دیواره سلولی قارچ یک پلی ساکارید مفید می باشد. پژوهشکده رویان در ارتباط با ناباروری کار می کند و اصلا در مورد قارچ تحقیقاتی ندارد و این موارد دروغ است. معمولا قهوه های گانودرما دارای میزان گانودرما با ماده موثره پایین هستند یا اینکه این قهوه ها از شرکت های چینی تهیه می شوند که قارچ را داخل خاک کشت می دهند و باعث میشه عناصر سنگین رو جذب کنند که برای بدن مضر است.

با وجود اینکه این شرکت ها با مدیران خوب شون با عرضه این محصول در ایران کمک زیادی به پیشگیری و حتی درمان بیماری ها می کنند اما بازاریابان که احتمالا تا چند ماه گذشته بدنبال شغل های خود بودند حاضرند به هر قیمتی جنس خراب چینی را با خروج ارز از کشور به خورد ملت بدهند و چیزی کاسب شوند و برای این هدف به تولید ملی آسیب میزنند.

این مطلب را هم بخوانید :   کاملترین مجموعه فرهنگ لغات و اصطلاحات کوچه بازاری ایرانی قسمت 178

ما قهوه گانودرما نداریم چون هدف بحث درمانی می باشد

اینکه قهوه گانودرما خاصیت درمانی دارد را گفتیم منکر نمی شویم ولی به طور حتم اینطور نیست که بازاریابان می گویند وبرای آن کلی خاصیت تعریف می کنند خاصیت اصلی گانودرما در خالص استفاده کردن آن می باشد و نباید با چیز دیگری قبل از جوشانده ترکیب شود.

بعضی از بازاریابان پا را فراتر گذاشته و می گویند اگر قارچ خالص استفاده شود خطرناک است و سمی می شود،  اینکه قارچ یک لایه سمی دارد و نیاز به فرآوری می باشد دروغ محض می باشد. این موارد هیچ پشتوانه علمی ندارد. بیش از دو هزار سال می باشد که این قارچ مصرف می شود و قطعاً دو هزار سال پیش هیچ فرآوری نمی توانسته روی این قارچ انجام شود. امروزه نیز در کشورهای دیگر این فارچ به صورت سالم و بدون فرآورنی خاصی مصرف می شود.