برای خرید موبایل برای کودکان بهترین زمان از ۱۳ سالگی به بعد است. کودکی سن بازی کردن است. طبیعی است که هر کودکی با دیدن بازی همسالانش با وسایل دیجیتالی وسوسه شود که تجربه او را تکرار کند. اما طبق توصیه متخصصان استفاده کودکان از گوشی باید وابسته به سنش محدود باشد. کودکی که زیاد از وسایل دیجیتالی استفاده می‌کند، بدیهی است که مشکلاتی مانند سندروم بیبی دیجیتال به سراغش خواهند آمد. اگر برای شما هم سوال است که بهترین سن خرید موبایل برای کودکان چه سنی است؟ ادامه مطلب برای شماست. کارشناسان مجله اینترنتی آسمونی قرار است شما والدین عزیز را راهنمایی کنند.

میزان محدودیت استفاده کودکان از تلفن همراه

در این قسمت قصد داریم وابسته به سن و سال کودک، مقدار مجاز استفاده او از تلفن همراه را شرح بدهیم. با ما همراه باشید.

ممنوعیت گوشی تا ۱۸ ماهگی کودک

طبق نظر کارشناسان کودکانی که بین ۱۸ ماه تا ۲ سال از تولدشان می‌گذرد، نباید از گوشی استفاده کنند. ممکن است که برای استفاده از آن بی‌تابی کنند. اما بازهم باید مقاومت کنید و از دادن گوشی به آن خودداری کنید.

بازه زمانی ۴ تا ۶ سالگی کودک

درصورتی که کودک شما در این بازه زندگی‌اش قرار دارد، استفاده او از موبایل باید به میزان حداقب باشد. به طوری که وسایل دیجیتالی؛ اعم از موبایل، رایانه و… نباید بیشتر از یک ساعت از سوی کودکان مورد استفاده قرار گیرند. شاید فناوری به خودی خود بد نباشد. اما ممکن است استفاده زیاد از آن تاثیرات نه چندان خوب جسمی و روحی را روی افراد بگذارد. موبایل ممکن است سبب شود الگوی ترشح دوپامین در ذهن افراد مختل شود.

این مطلب را هم بخوانید :   کیمک مانتو : فروش پوشاک زنانه به صورت عمده

بازه سنی ۷ تا ۱۰ سالگی کودک

در این بازه زمانی کودک باید از وسایل دیجیتال به صورت اشتراکی استفاده کند. او باید آموزش‌های مدرسه خود را به شکلی بی‌دردسر دریافت کند و از فناوری برای آموزش آنلاین استفاده کند. درچنین شرایطی می‌توانید رایانه و یا تلفن همراه خود را دراختیار کودک قرار دهید. حتی می‌توانید بازی‌های رایانه‌ای مناسب را برای رشد کودک تهیه کنید.

سن مناسب استفاده کودکان از موبایل

هنگامی که کودک ۱۳ سالگی را تمام کرد، به مناسب‌ترین نقطه برای استفاده از تلفن همراه رسیده است. البته باید به خوبی در این مسیر به رشد روانی کودک خود توجه داشته باشید. درصورتی که کودک شما می‌تواند ارتباط خوبی با دوستان و یا شمای والدین برقرار کند، قطعا مشکلاتی که در فضای مجازی برایش ایجاد می‌شوند را بهتر با شما درمیان می‌گذارد. بنابراین علاوه بر سن باید به رشد روانی کودکان هم توجه داشته باشید.