چطور خود را برای کنکور زبان و حسابداری آماده کنیم؟

اصلی ترین نکته در خصوص منابع سوالات امتحانی آزمون مذکور این است که این سوالات از کتاب درسی طرح می گردند. بنابراین بهتر است در درجه اول کتب درسی خود را با دقت مورد مطالعه قرار داده و سپس از منابع کمک آموزشی در راستای دستیابی به تسلط بیشتر بر روی مباحث، بهره ببرید. از جمله انتشارات معروفی که در زمینه آموزش کنکور رشته های فنی و حرفه ای، مشغول به فعالیت هستند کمک بگیرید.

به گزارش مجله اینترنتی یک آموزگار داوطلبان کنکور کاردانی فنی و حرفه ای حسابداری می توانند با مراجعه به دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 1401 نسبت به لیست رشته های ارائه شده آگاهی کسب کنند تا در زمان انتخاب رشته، با شناخت و بررسی کامل گرایش مورد نظر خود را انتخاب نمایند. در جدول زیر گرایش های رشته حسابداری کاردانی فنی و حرفه ای را ذکر کرده ایم.

لیست رشته های کنکور کاردانی فنی حرفه ای رشته حسابداری 1401

حسابداری

حسابداری گرایش حسابرسی

حسابداری گرایش دولتی

حسابداری گرایش صنعتی

حسابداری گرایش مالی

حسابداری گرایش مالیاتی

تبلیغات

پس از آماده کردن منابع درسی آموزش حسابداری و کمک آموزشی مناسب و آگاهی از ضرایب و گرایش ها نوبت به برنامه ریزی درسی 1400 می رسد، چرا که داشتن یک برنامه و نقشه راه صحیح می تواند مانع از آشفتگی ذهن و عدم تمرکز شما گردد.

همچنین باعث می شود انرژی و زمان خود را به طور درست و بر روی مباحث مهم تر صرف نموده و از فرصتی که تا زمان برگزاری کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 1400 در اختیار دارید، بهره کامل را ببرید. همچنین با مراجعه به نمونه سوالات کنکور کاردانی فنی و حرفه ای رشته مورد نظر خود می توانند آمادگی خود را برای حضور در آزمون افزایش دهند.

این مطلب را هم بخوانید :   بهترین دیگ چدنی موتورخانه

بخش زبان انگلیسی کنکور

زبان انگلیسی کنکور برای بسیاری از داوطلبان تبدیل به کابوس شده و به جای صرف وقت برای این درس ترجیح می‌دهند در طول سال زمان و انرژی خود را برای دروس تخصصی بگذارند. این دیدگاه غلطی است چون اگر می‌خواهید رتبه خوبی در کنکور کسب کنید باید در تمامی دروس درصد بالایی از سوالات را پاسخ دهید. فراموش نکنید که خالی گذاشتن بخش زبان انگلیسی کنکور در پاسخنامه، به مفهوم از دست دادن درسی با ضریب ۲ است.

درست یادگیری لغات کنکور

بیشترین مهارتی که در کنکور به آن نیاز دارید، وسعت دایره واژگان شماست. چون علاوه بر بخش لغات باید برای پاسخگویی به باقی سوالات نیز به دایره واژگان خود رجوع کنید. پس سعی کنید هر روز لغات جدید یاد بگیرید و آموزش های زبان لغات قبلی را مرور کنید.

یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری لغات، استفاده از متد جعبه لایتنر است. در ادامه به نکاتی برای یادگیری بهتر لغات زبان انگلیسی کنکور اشاره می‌کنیم:

در هنگام یادگیری یک لغت جدید، مترادف و متضاد آن را نیز یاد بگیرید.

طبق متد جعبه لایتنر، لغات جدید را در بازه زمانی مشخص تکرار کنید تا ملکه ذهن شما شوند.

اگر لغتی در کنار حروف اضافه معنای دیگری دارد، حتماً آن را بیاموزید.

سعی کنید لغات سخت را در میان متن بیاموزید، به این ترتیب با به یاد آوردن متن، می‌توانید معانی لغات را نیز بیاد آورید.

یادگیری عبارات و اصطلاحات را فراموش نکنید، آن‌ها مفهومی متفاوت از کلمات تشکیل‌دهنده خود دارند.

نکاتی برای پاسخگویی بهتر به سوالات

این مطلب را هم بخوانید :   6 وب سایت برای الهام گرفتن از طراحی برند با نمونه

متن را لغت به لغت ترجمه نکنید، در این شرایط متوجه منظور نویسنده نخواهید شد.

یکبار متن را به صورت سریع بخوانید تا بخش‌های مهم آن را پیدا کنید.

سعی کنید مفهوم کلی متن را متوجه شوید در این شرایط براحتی می‌توانید به سوالاتی که نیاز به استنباط و تحلیل دارند، پاسخ دهید.

سعی کنید با تمرین و تکرار زیاد، سرعت خواندن خود را افزایش دهید.

لازم به ذکر است که گزینه‌های سوالات این بخش معمولاً به صورت زیر مطرح می‌شوند:

یکی از گزینه‌ها کاملاً غلط است.

یکی از گزینه‌ها کمی به جواب درست نزدیک است و با کمی دقت متوجه نادرست بودن آن می‌شوید.

یکی از گزینه‌ها خیلی به جواب درست نزدیک است و باید دقت بیشتری برای درک آن به خرج دهید.

یکی از گزینه‌ها کاملاً درست است.

شاید زبان انگلیسی کنکور در مقایسه با دروس اصلی ضریب کمتری داشته باشد، اما نباید تأثیر آن بر روی رتبه نهایی خود را دست کم بگیرید. همانطور که اشاره کردیم با روزی حداقل نیم ساعت مطالعه، تمرین و تکرار، براحتی می‌توانند درصد بالایی در این درس کسب کنید.

https://yekamoozgar.ir منبع این پست