در روز ۸ ژوئن گذشته (۱۸ خرداد) بود که خبری تکون دهنده دنیای هالیوود و سرگرمی رو در بهت و حیرت فرو برد: آنتونی بوردین، سر آشپز، مجری و سلبریتی دوست داشتنی خودکشی کرد.
این سلبریتی محبوب ۶۱ ساله در زمان مرگ در فرانسه حضور داشته و روی فصل یازدهم از برنامه تلویزیونی مشهورش در شبکه سی ان ان با نام «اجزای نامعلوم» (Parts Unknown) کار می کرد که بدن بی جون اون در اتاق هتلش پیدا شد.
مسئولان دکتر قانونی و البته شبکه سی ان ان تایید کردن که دلیل مرگ ایشون خودکشی از راه دار زدن بوده و دوست نزدیک و همکارش، اریک ریپرت، بوده که اولین بار بر سر جنازه اون حاضر شده و مرگ اونو به اطلاع پلیس رسونده.

اون روز سی ان ان در پیامی اینجور نوشت:” با اندوهی بالاتر از حد تصور، مرگ دوست و همکارمون، آنتونی بوردین رو تایید می کنیم.
عشق اون به ماجراجوییای بزرگ، دوستان جدید، غذاها و نوشیدنیای خوشمزه و داستانای خیلی از سراسر جهان از ایشون یه داستان سرای منحصر به فرد ساخته بود. اذهان و دعاهای ما در این شرایط بسیار دردناک همراه دختر و خونواده اونه”. آنتونی بوردین علاوه بر این که یه سرآشپز و نویسنده موفق و مشهور به حساب می رفت، یه پدر دوست داشتنی و خوب واسه دختر ۱۱ ساله اش، آریان، هم بود. بوردین رابطه بسیار نزدیک و خاصی با آریان داشت و همیشه از هر فرصتی واسه وارد کردن اون و اسمش در آثار و مصاحبه هاش داشته و حتی اون و اسمش در میان جمعای دوستانه و اجراهایش حضور داشت.

بوردین در کتاب «خوشمزه ها: کتاب آشپزی» (Appetites: A Cookbook) در این باره اینجور می نویسه:” پدر بودن یه آرامش بسیار بزرگ بوده چون حالا به دلیل ژنتیکی و ذاتی فکر میکنم که به کسی غیر از خودم اهمیت دهم. من پدر بودن رو دوست دارم. نه، من عاشق پدر بودن هستم و هر چیزی که به اون مربوط می شه”. بوردین در آخرین مصاحبه اش با مجله People که یه ماه قبل از مرگش انجام شد اعتراف کرد که دخترش تنها دلیل ایشون واسه ادامه زندگی بوده:” هم اینکه من حس می کنم که چیزایی واسه زندگی کردن دارم. رو راست بگم که زمانایی در زندگی ام بوده که با خودم فکر کردم من تلاش خوبی داشتم به چه دلیل نباید این کار احمقانه رو انجام بدهم، اینکار خودپسندانه رو… از روی یه پرتگاه به درون آب با عمق نامشخص بپرم. وقتی به گذشته نگاه می کنم نمی دونم که امروز هم همین کار رو می کردم یا خیر اما حالا من پدر هستم یا دلیلی واسه خوشحال بودن دارم”.

این مطلب را هم بخوانید :   این باورهای نادرست در مورد چپ دست ها را فراموش کنید

هم اینکه ایشون اعتراف کرده وقتی که کارش بین اون و دخترش جدایی و فاصله می انداخته ایشون تغییراتی در برنامه کاری خود ایجاد می کرد تا بتونه مدت بیشتری در کنار دخترش باشه. بوردین تلاش می کرد که اپیزودهای برنامه تلویزیونی خود در شبکه سی ان ان رو به صورت متوالی تو یه شهر فیلمبرداری نکنه تا بتونه دستکم ۵ روز در ماه رو در کنار آریان باشه، دختری که همراه با مادرش، اوتاویا بوسیا، همسر قبلی بوردین، در شهر نیویورک زندگی می کرد.
بدیش اینه هیولای مرگ درون ذهن بوردین هم بسیار قوی بوده و حتی حضور در کنار دخترش هم باعث نشد که ایشون از خودکشی بیخیال شه.

آریان که از زمان مرگ پدرش همیشه نشون داده دختر سفت و قدرتمندیه تازگیاً در حال اجرای یه آهنگ در نیویورک سیتی دیده شده.
مادرش با قرار دادن یه عکس از اجرای دخترش در اینستاگرام زیر اون اینجور نوشت:” دختر کوچولوی ما امروز کنسرت داشت. اون فوق العاده بود، بسیار قوی و پردل و جربزه. اون پوتینایی که تو براش خریده بودی رو پوشیده بود. امیدوارم که سفر خوبی داشته باشی، هر جا که هستی”. اما بعد از دسترسی روزنامه نیویورک دیلی نیوز به اسناد دادگاه در مورد املاک و ثروت بوردین و کسی که این ثروت رو به ارث می بره، حالا آریان بیشتر از هر زمان دیگری در کانون توجه رسانه ها قرار داره.

بر خلاف این که گفته می شد این چهره مشهوری بیشتر از ۱۶ میلیون دلار ثروت داره اما براساس این اسناد رسمی رقم ثروت واقعی اون تنها ۱٫۲۱ میلیون دلاره و این خبر بسیاری رو در رسانه های اجتماعی حیرت زده کرد چون کسی باور نمی کرد که شخصیتی تا به این حد مشهور اینجور ثروت ناچیزی داشته باشه. اسنادی که در دادگاه منهتن ارائه شده نشون میده که بوردین مبلغ ۴۲۵٫۰۰۰ دلار به صورت نقد و پس انداز و ۲۵۰٫۰۰۰ دلار به شکل وسایل و متعلقات شخصی داره که مبلغ ۵۰۰٫۰۰۰ دلار به شکل داراییای غیرمنقول و ۳۵٫۰۰۰ دلار هم در حساب شخصی اون به این مبالغ اضافه می شه.

این مطلب را هم بخوانید :   بورس یعنی چی و چرا بورس رو بفهمیم؟

براساس وصیت نامه بوردین که در سال ۲۰۱۶ نوشته شده، ایشون دخترش رو صاحب بخش بزرگ ثروتش قرار داده و همسر سابقش رو قیم دختر و ثروتش تعیین کرده. هر چند بوردین در زمان مرگ با آسیا آرجنتو، مدل سرشناس، نامزده شده بود اما طلاق اون از بوسیا هنوز پایانی نشده بود. در حالی که خیلی از این ترس دارن که شاید آریان به دلیل سن کم و بی تجربه بودنش ثروت پدرش رو به باد دهد اما باید گفت که ایشون شخصاً تا وقتی که به سن بلوغ نرسه اجازه دخل و تصرف در این ثروت رو نداره. هم اینکه در این وصیتنامه اومده که در صورت مرگ آریان قبل از مرگ پدرش، تموم ثروت بوردین به مایرا کویزون، دایه آریان می رسه.

علاوه بر این در اسناد دادگاه اینجور اومده که بوردین مبلغ ۱٫۱ میلیون دلار دیگه هم از خود به جای گذاشته و جزییات خیلی از اون در دسترس نیس.
اینجوری میشه احساس آرامش کرد که دختر خردسال آنتونی بوردین واسه دریافت ثروت پدرش احتیاجی به مراجعه به دادگاه و دعوی حقوقی نداره در حالی که در هالیوود خیلی از بازماندگان شخصیتای مشهور واسه دریافت سهم خود از ارث والدین و نزدیکانشون به دادگاه مراجعه کرده و جنجال آفرینی می کنن.

نکاتی باورنکردنی در مورد زندگی «آنتونی بوردین» که خیلی از اونا بی اطلاعند

واکنشای احساسی سلبریتیا به خودکشی «آنتونی بوردین»؛ سرآشپز و مجری سرشناس

چنگال خونین «خودکشی» بر پیکر هنرمندان مشهور جهانی