همه شما در روتین مراقبت پوستی خود برای جلوگیری از برخورد اشعه فرابنفش خورشید (UVB، UVA) به پوست از کرم ضدآفتاب استفاده می‌کنید. این روتین بر اساس نوع پوست (چرب، حساس یا خشک) و میزان قرارگرفتن در زیر نور آفتاب تغییر پیدا می‌کند. برخی از شما به علت عوامل ژنتیکی یا محیطی دچار لکه‌های پوستی یا کک‌ومک بوده و برای درمان یا جلوگیری از پیشرفت آن از کرم ضد لک یا روشن‌کننده پوست استفاده می‌کنید. در واقع شما از یک سو با اشعه مضر آفتاب سروکار داشته و از سوی دیگر درگیر لک‌های پوستی هستید. از نظر متخصصین بهترین راه‌حل استفاده از یک کرم ضدآفتاب و ضد لک است.

خوشبختانه بسیاری از کمپانی‌های تولیدکننده محصولات آرایشی، از یک فرمولاسیون خاص استفاده کرده و کرمی را تولید کرده‌اند که حاوی مواد روشن‌کننده، ضد لک و ضد مضرات خورشید باشد. در فروشگاه کیم کالا؛ کرم ضدآفتاب و ضدلک موجود بوده و شما می‌توانید با یک تیر دو نشان زده و آن را خریداری کنید.

چرا استفاده از کرم ضد آفتاب ضروری است؟

اغلب اوقات کرم ضد آفتاب را در دسته‌بندی آرایشی قرار می‌دهند. درحالی‌که این محصولات باید در گروه بهداشتی قرار بگیرند. کرم ضدآفتاب برای محافظت از سلامتی پوست تمام افراد از کودکان تا بزرگسالان، آقایان و خانم‌ها و در تمام سنین است. همین امر موجب شده تا سازندگان لوازم آرایشی فاکتورهای مختلفی را برای تولید کرم ضدآفتاب با کارایی‌های متفاوت به کار ببرند.

پوست انسان ها به نور خورشید بسیار حساس است. اشعه های مضر خورشید که در اصطلاح به آن اشعه فرابنفش گفته میشود؛ خشکی ، پیری زودرس و بروز لک های پوستی و… را سبب میشوند. افراد برای اینکه از پوست خود در مقابل اشعه های مضر خورشید محافظت کنند، به کرم ضد آفتاب نیاز دارند! اما سوال اینجاست که چه نوع کرم ضد آفتابی باید انتخاب کنیم؟ این نوع کرم ها در مدل های مختلف و برای سازگاری با پوست های مختلف در بازار موجود هستند که در این بخش به بررسی آن ها می پردازیم. به نظر ما کرم ضد آفتاب گیاهی اصل میتواند بهترین انتخاب شما باشد.

این مطلب را هم بخوانید :   اقدامات بهترین شرکت بهینه سازی سایت

برای مثال می‌توان از انواع کرم ضد آفتاب برای پوست‌های مختلف (خشک، چرب یا حساس)، ضدآفتاب بی‌رنگ یا رنگی، ضدآفتاب بزرگسالان یا کودکان نام برد که می توانید برای خرید کرم ضد آفتاب (https://kimkala.com/product-category/beauty/sunscreen)؛ و یا مشاهده قیمت کرم ضد آفتاب به فروشگاه کیم کالا مراجعه کنید. یکی دیگر از این محصولات نیز کرم ضدآفتاب و ضد لک است که باهدف ازبین‌بردن لکه‌های تیره پوست و ممانعت از برخورد اشعه UV استفاده می شود. شاید الان بپرسید این کرم ترکیبی چه فایده‌ای دارد. پاسخ کاملاً شفاف است.

  • با خرید کرم ضدآفتاب یا کرم روشن‌کننده دیگر مجبور نیستید مبلغ بیشتری را جداگانه پرداخت کنید. قیمت کرم ضد آفتاب و ضد لک نسبت به خرید تک‌تک آنها مقرون‌به‌صرفه‌تر است.
  • گاهی ممکن است به‌تنهایی به کرم ضد لک حساسیت پیدا کرده و نتوانید برای ازبین‌بردن لک‌های پوستی کاری انجام دهید.
  • با استفاده از کرم ضدآفتاب، فقط پوست خود را از مضرات نور خورشید محافظت کرده‌اید و نمی‌توانید با آن لک‌های خود را کم‌رنگ کنید.
  • پرتوهای خورشیدی بیشترین عامل تشکیل لک پوستی است که به‌مرورزمان و با افزایش سن خود را نشان می‌دهند. کرم ضد آفتاب و روشن‌کننده با مواد تشکیل‌دهنده مشترک به مهار مضرات نور خورشید می‌پردازند.

در خرید کرم ضدآفتاب و ضد لک چه معیارهایی مهم است؟

هنگام خرید کرم ضد آفتاب و ضد لک، یک سری ملاک ها ممکن است برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. برای مثال کدام برند ضدآفتاب و ضدلکی باکیفیت بالاتر به تولید رسانده است؟ یا یک کرم ضد آفتاب باید علاوه بر جلوگیری از آسیب‌های امواج ماورا بنفش از چه کارایی‌های دیگری برخوردار باشد؟ در فناوری جدید تولید کرم ضدآفتاب، مواردی اضافه شده‌اند که عبارت‌اند از:

  1. ضد لک برای محو کردن لکه‌های پوستی
  2. مرطوب‌کننده برای نرم نگه‌داشتن پوست
  3. آبرسان برای ایجاد رطوبت در پوست
  4. ویتامین برای تغذیه پوست
  5. روشن‌کننده برای شفاف کردن و ازبین‌بردن لک‌های پوستی
  6. ضد چروک برای کاهش چین‌وچروک
این مطلب را هم بخوانید :   اوستا صنعت، فروشگاه بزرگ مواد صنعتی در ایران

اکثر لک‌های تیره پوستی در میان‌سالی در بیشتر قسمت‌های بدن مثل گردن، روی صورت و پشت دست ظاهر می‌شوند. ترکیبات ضد لک و روشن‌کننده ای که در کرم ضدآفتاب اضافه شده، کمک می‌کند تا لکه‌های پوستی کم‌رنگ و به‌مرورزمان محو شوند.

علت اضافه‌کردن این ترکیبات به ضدآفتاب‌ها این است که منشأ بیشتر لکه‌های قهوه‌ای و تیره روی پوست، نور آفتاب است. درصورتی‌که از همان ایتدا، تولید رنگ‌دانه‌های ملانین پوست کنترل شود، شما کمتر به لکه‌های پوستی دچار می‌شوید. در فرمولاسیون این کرم‌ها از مواد طبیعی مثل گیاهی شیرین‌بیان، گواوا، سارمنتوزا، ساکسی فراگا و بیربری استفاده شده است.

کرم ضد لک؛ مناسب و سازگار با پوست خود را خریداری کنید

هنگام خرید کرم ضد لک (https://kimkala.com/product-category/beauty/anti-spot)؛ باید به این نکته توجه کنید که حتماً متناسب با پوستتان باشد، و به علاوه سعی کنید حتما از برند های معتبر و شناخته شده تهیه کنید. توجه داشته باشید که زیادی قیمت کرم ضد لک ملاک مناسبی برای انتخاب نیست. اگر به دنبال کرم روشن‌کننده و ضد لک مناسب پوست خود هستید، در کیم کالا بهترین محصولات با قیمت مناسب موجود است.

در ساخت کرم های شفاف کننده، از انواع ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز پوست استفاده می شود که تاثیر بالایی در جلوگیری از تشکیل لک ها و شفافیت پوست دارد. همچنین یک مراقبت کننده قوی پوست در برابر رادیکال های آزاد محیطی است. به علاوه این کرم ها خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و در نتیجه باعث کاهش ملانین در پوست میشوند که نتیجه آن رفع تیرگی پوست است. در ضمن برخی از مدل های کرم های ضد لک، خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی داشته و باعث لطافت و نرمی پوست میشوند.

کرم ضد آفتاب با ویژگی ضد لک برای پوست چرب و آکنه دار

پوست چرب بیش از همه مستعد جوش و آکنه و لک است؛ بنابراین کرم‌های ضدآفتاب برای این نوع پوست‌ها باید حاوی مواد تنظیم‌کننده چربی پوست بوده و فاقد هرگونه چربی و اسیدهای چرب باشند. مناسب‌ترین ضدآفتاب و ضد لک برای این پوست باید SPF۵۰ باشد.

این مطلب را هم بخوانید :   مجموعه ای از اصطلاحات عامیانه و کوچه بازاری ایرانی قسمت 33

کرم ضد آفتاب و ضد لک برای پوست‌های خشک و حساس

ضدآفتاب‌های ضد لک برای پوست‌های خشک و حساس، باید فاقد مواد حساسیت‌زا و رنگ باشد. این کرم باید از SPF ۵۰+ بوده تا از پوست در برابر قرمزی، خشکی و پیری زودرس پوست محافظت کند.

ضد لک و ضد آفتاب برای پوست نرمال

برای پوست مختلط نیز کرم ضدآفتاب و ضد لک حاوی اسیدهای چرب مفید بوده که با کنترل چربی مانع از تشکیل رنگ‌دانه‌های پوستی می‌شود. همچنین با SPF +۱۵ تا +۵۰ یک فیلتر مناسب برای محافظت از پوست ایجاد میکند.

سخن آخر

کرم ضدآفتاب و ضد لک یک محصول اما با کارایی چندمنظوره است که علاوه بر محافظت پوست از اشعه UV خورشید، از ایجاد رنگ‌دانه‌های پوستی نیز جلوگیری کرده و مانع از تشکیل لکه‌های پوستی می‌شود. هنگام خرید کرم ضدآفتاب و روشن‌کننده پوست، فاکتورهای مختلفی دخیل هستند. از جمله این موارد می‌توان به قیمت کرم ضد آفتاب و ضد لک، اصل یا تقلبی بودن، داشتن مواد لازم برای مراقبت پوست از نور خورشید، آبرسانی، ضد لک بودن، روشن‌کننده و مرطوب‌کنندگی پوست، برند و… اشاره کرد.

با مراجعه به فروشگاه کیم کالا (https://kimkala.com) می‌توانید انواع ضد آفتاب و ضد لک با کیفیت و اصل را خریداری نمائید.

آدرس ایمیل: info@kimkala.com

شماره فکس: ۸۶۰۸۳۷۰۵-۰۲۱

شماره تلفن: ۸۶۰۸۱۱۴۲-۰۲۱

آدرس: تهران، مراد آباد، خ کوهسار نهم مرکزی، خیابان شهید رضا اقبال‌پور، پلاک ۴۶، ساختمان مرکز خرید کوهسار، طبقه ۲، واحد ۷

کد پستی: ۱۴۷۷۷۶۸۷۰۴

منبع: khabaronline.ir