امگا ۳ | امگا | فواید امگا ۳ | خواص امگا ۳ | امگا۳ | بیماری

 

 

زمان مصرف قرص مکمل omega-3 خیلی مهم نیس. شما در هر ساعتی از روز بعد از یه وعده غذایی می تونین اونو مصرف کنین.
تحقیقات نشون داده که دریافت امگا ۳ از راه مواد غذایی، بهتر از دریافت اون از راه مکمل هاست.
شما به جز مکملا می تونین از دیگر منابع اسید چرب امگا ۳ هم استفاده کنین.
ماهیای سالمون و ساردین و هم اینکه گردو بیشترین مقدار امگا ۳ رو دارن، یعنی در هر واحد از این ماهیا حدود ۱۵/۱ گرم امگا ۳ه. بقیه ماهیا در هر واحد، ۴۵/۰گرم اسید چرب امگا ۳ دارن. میگو در هر واحد حدود ۳۲/۰ گرم اسید چرب امگا ۳ داره.

منابع دیگه اسید چرب امگا ۳، یعنی: دانه سویا، کدو و کلم.

کلا، ۸۴ گرم میگو دارای ۲۹ گرم اسید چرب امگا ۳ه.
۸۴ گرم سالمون ۹/۱ – ۱/۱ گرم اسید چرب امگا ۳ داره.
در ۸۴ گرم ماهی تن کنسرو شده حدود ۲۴/۰ – ۱۷/۰ گرم اسید چرب امگا ۳ هست.
اینم بگیم، که در بدن ما باید به مقدار کافی ویتامینای B6، B3 و C و هم اینکه املاح منیزیم و روی وجود داشته باشه، تا امگا ۳ اعمال خود رو بهتر بکنه.
ویتامین E که خود یه آنتی اکسیدان هستش، امگا ۳ رو در برابر اکسیده شدن مراقبت می کنه.
نشونه هایی که نشون میدن باید امگا ۳ بیشتری مصرف کنیم عبارتند از:
خستگی، درد عضلانی، خشکی و خارش پوست صورت، جوش صورت، زخم دهن ، سردرد ، دیابت نوع ۲، بیماریای قلبی، شکننده بودن موها و ناخنا و نبود تمرکز.
مصرف امگا ۳ باعث دور شدن خیلی از بیماریا می شه، از جمله:
* فراموشی و فراموشی
* آسم
* بیش فعالی(پرتحرکی و کاهش توجه)
* سرطان
* سردردهای میگرنی
* MS
* چاقی و زیاد شدن وزن
* پسوریازیس(وجود لکه های قرمز رنگ در بدن)
* نرمی استخون
* ورم مفاصل
* افزایش فشار خون
* دیابت
* افسردگی
* ناراحتیای پوستی
* روماتیسم
موفق باشین.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *