املاح و مواد معدنی و ارزش غذایی کیوی | سبزیجات

املاح و مواد معدنی و ارزش غذایی کیوی

کیوی یکی از مهمترین میوه هاییه که در فصل پاییز در دسترسه و به دلیل محتوای بالای ویتامین C واسه تقویت سیستم ایمنی بدن خیلی خوبه.

استواری لثه و کاهش کلسترول، اسید اوریک و تری گلیسیرید رو از دیگر اثرات مصرف کیویه

وجود آنزیمایی واسه هضم غذا و پروتئین در کیوی، اگه کیوی بعد از غذا مصرف شه می تونه به هضم غذا کمک کنه.

آنتی اکسیدان موجود در کیوی می تونه از شکلای جور واجور سرطانا خصوصا سرطان دستگاه گوارش پیشگیری کنه.

دانه های مشکی موجود در کیوی ، این دانه ها به دلیل فیبر خیلی بالایی که دارن واسه آدمایی که دچار یبوست هستن نقش ملین داره و به کار گیری اون قبل از خواب می تونه به حرکات دودی دستگاه گوارش کمک کنه.

مصرف دو عدد کیوی متوسط در روز برابر یه واحد میوه با ۶۰ کالری انرژیه، البته مصرف زیاد از حد کیوی می تونه واسه دستگاه گوارش مشکلاتی بسازه.

مصرف کیوی واسه کودکان زیر یکسال پیشنهاد نمی شه، این میوه ممکنه حساسیت زا باشه.

در طب سنتی کیوی میوه ای صفرابره و به خاطر همین مصرف زیاد اون واسه آدمایی که سنگ صفرا دارن پیشنهاد نمی شه.

مصرف کیوی با پوست ممنوع :

مصرف کیوی با پوست واسه دستگاه گوارش مناسب نیس و با اینکه پیشنهاد می شه بیشتر میوه ها با پوست مصرف شن، اما این واسه میوه هاییه که پوست نازک و نرم دارن.

میوه کیوی از دید آزمایشگاه

کیوی منبعی غنی و پر از ویتامین C هستش و مقدار ویتامین C اون از پرتقال هم بیشتره.

هم اینکه دانه های مشکی اون شامل ویتامین D هستش.

کیوی هم اینکه دارای ویتامین A ویتامینای B۱، B۲، B۳ و بقیه ویتامینای گروه به.

کیوی از میوه های خیلی کم کالریه. در ۱۰۰ گرم کیوی ۴۷ کالری هست. و از جهت اندازه کالری همردیف زردآلو و نارنگیه.

مقدار پتاسیم اون از موز بیشتره.

از اندازه منیزیم خیلی بالایی هم برخورداره و بخاطر اینم امکان گرفتار شدن به بعضی از سرطانا و بیمارهای قلبی رو کم می کنه.

هم اینکه دارای مس، آهن و فسفره. کیوی میوه ایه که مواد غذایی بالا و در صد کالری بسیار پایینی داره، به خاطر همین میشه اونو در رده میوه های بسیار به درد بخور قرار داد.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *