امگا ۳ بخورید تا خوش اخلاق باشید | بیماری

: امگا ۳ بخورین تا خوش اخلاق باشین

: امگا ۳ بخورین تا خوش اخلاق باشین

گزارشی در ۲۰۰۷ میلادی به وسیله اعضای کمیته بررسی امگا-۳ انجمن روان پزشکان آمریکا قراینی رو نشون میده که روغن ماهی یا منابع دیگه اسیدهای چرب امگا-۳ مشکلات خلقی رو بهتر کنه. در این گزارش اثری از وجود مشکلات جانبی دیده نمی شه بلکه نشون میده که این مواد علاوه بر مقابله با افسردگی از نظر سلامتی منافع دیگری هم دارن. روغن ماهی واسه جلوگیری از بروز فراموشی موثره و سلامت قلب رو بهتر کنه. اما درباره اندازه مناسب مصرف اون پرسشایی مطرحه. یافته های یه تحقیق که خوب طراحی شده بود هم نشون دادن که مصرف روزانه یه گرم روغن ماهی به مدت ۱۲ هفته دلیل ایجاد بهبود در خلق و خو می شه ولی نتیجه گمراه کننده این تحقیق اینه که مصرف مقادیر بیشتر روغن ماهی هیچ گونه اثر مثبتی نداره. من مریضی داشتم که به مصرف روزانه ۱۸ گرم روغن ماهی باور راسخ داشت و مریض دیگری هم داشتم که با خوردن یه کپسول روغن ماهی خواب زده می شد. بیشتر روغن ماهیای عرضه شده در بازار ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی گرمی هستن که به نظر می رسه دوز مناسبی باشه. اگه کومادین یا داروی رقیق کننده خون مصرف می کنین از خوردن روغن ماهی دوری کنین.

ولی به غیر از این روغن ماهی با داروهای دیگه عکس العمل منفی ایجاد نمی کنه. من متخصص تغذیه نیستم ولی می دونم آدمایی هستن که جزئیات ترکیبات روغن ماهیای عرضه شده رو از نظر درجه خلوص و فرمول شیمیایی و منبع جفت و جور روغن ماهیای موجود در بازار و هم اینکه روغن ماهیای تجویز شده رو می دونن ولی برام روشن نیس که بحث در مورد کیفیت این روغنا پایه علمی داره یا نه. پیشنهاد می کنم که مصرف روغن ماهی رو با روزی یه قرص شروع کنین چون احتمال زیاد داره که به کاهش افسردگی و هم اینکه به سلامت قلب شما کمک کنه و واسه جلوگیری از بروز فراموشی هم خوبه. در رژیم غذایی خود از ماهی بیشتر استفاده کنین یعنی دست کم دوبار در هفته از اون به عنوان منبع اصلی تامین پروتئین بدن بهره ببرین. اگه به تجویز دکتر داروی ضد افسردگی مصرف می کنین اونو با روغن ماهی جانشین نکنین بلکه اول واسه یه مدت هر دو رو با هم بخورین و بعد با دکتر خود به مشورت بشینین.

سلام دکتر

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش مقالات پزشکی و بهداشتی سایت آکا

  • مطالب در رابطه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *