املت اسفناج غذایی سرشار از آهن و پروتئین | تغذیه سالم

املت اسفناج، یکی از غذاهاییه که واسه جفت و جور اون باید کمی صبر و حوصله بیشتر از زمان پخت یه املت ساده داشته باشین. میشه اونو مثل شامی سبک و سالمی بر سر سفره آورد و بین خوردن غذایی خوشمزه، پروتئین و آهن بدن رو هم تأمین کرد. اگه علاقه مند یادگیری روش درست کردن اونید، ادامه مطلب رو بدقت بخونین.

 

مواد لازم :

– گرم یا سه چهارم پیمانه آرد گندم

– یه عدد تخم مرغ

– دوسوم پیمانه ماست

– ۳ قاشق سوپ خوری آب

– یه قاشق سوپ خوری روغن

– ۵۰۰ گرم برگ اسفناج (آب پز و کوبیده شه)

– یه نوک قاشق جوز هندی رنده شده

– نمک و فلفل، به مقدار لازم

مواد لازم داخل املت:

– یه قاشق سوپ خوری روغن مایع

– ۳ عدد پیازچه

– ۲۲۵ گرم یا یه پیمانه خامه

– ۴ قاشق سوپ خوری ماست شیرین

– گرم یا سه چهارم پیمانه پنیر پیتزایی رنده شده

– یه عدد تخم مرغ (آروم زده شه)

– ۱۲۵ گرم یا یه پیمانه گردو

– ۲ قاشق سوپ خوری جعفری خردشده

– یه نوک قاشق چای خوری فلفل مشکی

روش درست کردن :

۱ – آرد رو الک کرده و با مقداری نمک مخلوط کنین. در ظرف دیگری تخم مرغ، ماست و آب و روغن رو با هم مخلوط کنین؛ بعد مخلوط آرد و نمک رو کم کم به اون اضافه کرده و هم بزنین.

پوره اسفناج (اسفناج کوبیده شده) رو هم به همراه فلفل و جوز هندی به این مواد اضافه کنین. اینطوری، مایه املت آماده می شه.

۲ – واسه درست کردن مواد داخل این املت، روغن رو در تابه نچسبی ریخته و پیازچه رو در اون کمی تفت بدین؛ پس از اون در ظرف دیگری خامه، ماست شیرین و نصف پنیر پیتزا رو با هم مخلوط کرده و بعد تخم مرغ زده شده رو همراه گردو و جعفری خردشده به اون اضافه کنین. حالا این مخلوط رو با نمک و فلفل قرمز، مزه دار کنین.

۳ – کمی روغن در تابه گرد کوچیک و نچسبی بریزین و روی شعله اجاق گاز داغ کنین و باتوجه به اندازه تابه چند قاشق سوپ خوری از مایه املت رو در روغن داغ بریزین و تابه رو کمی تکون بدین تا لایه ای از مایه در کف ظرف پخش شه.

گرما دادن رو تا ۳ دقیقه یا تا وقتی که حبابایی در مرکز املت ظاهر شه، ادامه بدین. حالا اونو برگردانده و روی دیگه رو هم ۲۰ دقیقه سرخ کنین. پس از اون، املت رو به بشقابی منتقل کرده و با لایه ای از فویل آلومینیوم روی اونو بپوشونین تا گرم بمونه. بعد بقیه املتا رو به همین ترتیب درست کنین.

۴ – حالا مواد داخل املت رو داخل نیمه ای از هرکدوم از املتا ریخته و نیمه خالی اونو روی مواد برگردانده و دوباره دوباره تا کنین. این کار رو درمورد همه املتا انجام بدین؛ بعد یه عدد پیرکس گود رو چرب کرده و املتا رو کف اون بچینید و بقیه پنیر پیتزا رو روی اونا بریزین.

پس از اون، ظرف شامل املتا رو به مدت یه ربع داخل فر (با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد) بذارین

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *